Kouzelná rétorika
Hlasem navazujeme kontakt, přibližujeme se člověku, vstupujeme do jeho duše i podvědomí. Hlas působí na pravou, emocionální hemisféru. Je jakýmsi barometrem citů.
Psychologové vědí, že nepříjemný hlas může způsobit ztrátu klienta, ohrozit úspěšnost jednotlivce i dobré jméno celé firmy.
Hlas, stejně jako řeč těla, patří do skupiny neverbální komunikace. Znělost našeho hlasu má v promlouvání k druhým obrovskou moc. Barva i výška našeho hlasu ovlivní, zda si důvěru druhých získáme, nebo ji ztratíme.
Až z 38 % rozhoduje o tom, do jaké míry v jednání s druhými uspějeme. I o tom, kolik a co si druzí z rozpravy s námi či z našeho vystoupení zapamatují.
Chcete-li vyniknout a zapůsobit v debatách s jednotlivci či ve veřejném projevu, pak vám schopnost správně zvládnout svůj hlas bude skvělým pomocníkem.