Efektivní komunikace pro manažery

Efektivní komunikace pro manažery

  • Získání nadhledu nad průběhem komunikace.
  • Zvýšení efektivity argumentace, zpětné vazby, sebeprosazení, dotazování.
  • Dovednost vést partnera k dohodě i v obtížných situacích.

Program kurzu

    • Doporučená domácí příprava:
      • Každý účastník si napíše seznam 3 situací, které v poslední době řešil jako obtížné.
      • Klíčové pasáže jedné situace popíše formou dialogu na max. 1 stranu A4.
    • Znalosti:
      • Obavy v komunikaci a jejich negativní dopady.
      • Role respektu a otevřenosti v komunikaci.
      • Neshoda jako zdroj synergie.
      • Zvládání emocí a koncentrace na porozumění a dohodu.
      • Vznik nedorozumění a jak ho minimalizovat.
      • Jak komunikovat před vznikem konfliktu.
      • Jak komunikovat ve vzniklém konfliktu.
    • Techniky:
      • Pokročilé kladení otázek (trénink).
      • Přerámování rozhovorů (trénink).
      • Vyjednávání pravidel komunikace/spolupráce a jejich využití (trénink).
      • Silná argumentace (trénink).
      • Prvky asertivní komunikace (trénink).
      • Větné vzorce a účinné techniky založené na NLP (trénink).
      • Rozbor konkrétních podnětů účastníků z manažerské praxe.

Poznámka

    • Vše je trénování na situacích, které účastníci znají z praxe a popíší jako obtížné nejčastěji např.: vyjednávání s neústupným kolegou, jednání s podřízenými, prosazování změny,…

Termíny kurzu

Ježek studuje