Kontingenční tabulky v MS Excelu

Kontingenční tabulky v MS Excelu

  • Vytvářejte přehledné sestavy díky jednomu z nejmocnějších nástrojů MS Excel.
  • Účastník školení se naučí pracovat s daty z rozsáhlých tabulek tím nejlepším možným způsobem.
  • Namísto složitých postupů začne ovládat kontingenční tabulky, díky kterým ušetří čas využitelný jinak.
  • Zjistí také, jaké možnosti skrývá grafické vyjádření dat a jejich analýza.

Program kurzu

    • Úvod do kontingenčních tabulek (KT)
      • Možnosti použití
      • Základní pojmy
    • První kroky v KT
      • Vytvoření KT o jednom či více polích
      • Doporučení rozložení v KT
      • Průvodce KT
      • Panel Pole KT
    • KT a jejich zdrojová data
      • Práce s tabulkami ze stejného či jiného sešitu Excelu
      • Tvorba KT z tabulek z databáze MS Access a jiných datových zdrojů
      • Slučování dat z více oblastí
      • Tvorba KT z jiné KT
      • Tvorba KT z více zdrojových tabulek pomocí nástroje MS Query
      • Ukázka Power nástrojů v kombinaci s KT (Power Query)
    • Formátování KT a jejich nástroje
      • Klasické rozložení KT
      • Nastavení polí hodnot – formáty zobrazených dat
      • Volba stylu a formy KT
      • Změna zdroje dat a aktualizace KT
      • Přesun, přejmenování a další možnosti KT
    • Práce s prvky KT
      • Filtrování a řazení, filtr sestavy
      • Průřezy a časové osy
      • Nastavení a změna hodnotových polí
      • Různé zobrazení hodnot v KT (% z celku, % z konkrétních položek, přírůstky, …)
      • Výpočty v KT
      • Seskupování dat (texty, čísla, data)
    • Další práce s KT a jejich alternativy
      • Funkce ZÍSKATKONTDATA
      • Souhrny

Poznámka

    • Na seminář si, prosím, přineste vlastní notebook, na kterém si vše vyzkoušíte. Pokud nemáte k dispozici přenosný počítač, rádi vám notebook zapůjčíme (je třeba objednat před samotným kurzem).
    • Seminář je určen pro uživatele Microsoft 365, MS Office 2016 a všech novějších verzí.
    • V případě, že si účastník přinese notebook s nainstalovanou verzí MS Office 2013 či 2010 (avšak Professional Plus s programem Software Assurance), musí si doinstalovat doplněk Power Query, který je k dispozici zdarma na stránkách Microsoftu. Instalace doplňku není složitá, v případě potřeby pomůže lektor s instalací doplňku na místě. Po instalaci doplňku získáte v Excelu na pásu karet kartu Power Query. Ve verzích 2016 a novějších není třeba instalaci provádět (doplněk je integrovaný na kartě Data ve skupině nástrojů Načíst a transformovat).
    • Seminář je možné absolvovat i ve starších verzích Office či bez doinstalovaného doplňku, ale nebude možné aktivně pracovat s lektorem na cca 10% příkladů z výuky.
Ježek studuje